NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
عُثْمَانُ
بْنُ أَبِي
شَيْبَةَ
حَدَّثَنَا
وَكِيعٌ عَنْ
سُفْيَانَ
عَنْ
مُحَمَّدِ
بْنِ عَبْدِ
الرَّحْمَنِ
مَوْلَى آلِ
طْلَحَةَ عَنْ
سَالِمٍ عَنْ
ابْنِ عُمَرَ
أَنَّهُ طَلَّقَ
امْرَأَتَهُ
وَهِيَ
حَائِضٌ
فَذَكَرَ
ذَلِكَ
عُمَرُ
لِلنَّبِيِّ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
فَقَالَ
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
مُرْهُ
فَلْيُرَاجِعْهَا
ثُمَّ
لِيُطَلِّقْهَا
إِذَا طَهُرَتْ
أَوْ وَهِيَ
حَامِلٌ
İbn Ömer (r.a.)'den
rivayet olunduğuna göre,
Kendisi karısını hayızlı
iken boşamış da (babası) Ömer, bunu Peygamber (s.a.v.)'e anlatmış bunun üzerine
Rasûlullah (s.a.v.)
"O'na emret
karısına dönsün, sonra onu ya temizlendiğinde ya da hâmile iken boşasın"
buyurmuştur.
İzah:
Buharî, talak; ahkam;
Müslim, talak; Nesâî, talak; İbn Mâce, talak; Dârimî, talak; Muvatta', talak;
Ahmed b. Hanbel, I, 4; II, 26, 43, 51. 54, 58, 61, 63, 64, 74, 78, 80, 128, 130,
146; III, 386.
Bu hadis hayızlı iken
karısını boşayan bir kimsenin kansma döndükten
sonra, boşamak için ikinci
hayızdan sonraki temizlik devresini beklemesinin müstehab olduğunu
söyleyen imam Ebu Hanife ile imam Ahmed'in ve taraftarlarının delilidir. Çünkü
bu hadiste söz konusu erkeğin karısını boşamak için ikinci hayızdan sonraki
temizlik halini beklemesi isteniyor. Sözü geçen ulema bu hadise bakarak (2179
numaralı hadis) bu durumda olan bir erkeğin karısını boşamak için temizlik
halini beklemesine dair emrin istihbab için olduğunu söylemişlerdir.